Köpvillkor

Leverans
Produkterna är gjorda speciellt för dig så fort du gör en beställning.
Därför det tar lite längre tid för oss att leverera till dig.
Att tillverka produkter on-demand istället för att ha ett lager hjälper till att minska överproduktionen,
så tack för att du fattar genomtänkta köpbeslut!
Vid stora ordervolymer kan leveranser försenas med några dagar.
Om det blir en betydande försening i leveransen av din beställning kommer ni att kontaktas via e-post.

Vanligtvis tar det 3–7 dagar att fullfölja en beställning, varefter den skickas ut.
Leveranstiden beror på din plats, men kan uppskattas enligt följande:
● USA: 3–4 arbetsdagar
● Europa: 6–8 arbetsdagar
● Australien: 2–14 arbetsdagar
● Japan: 4–8 arbetsdagar
● Internationellt: 10–20 arbetsdagar

Min vara har inte kommit fram i tid, vad gör jag?
Innan du kontaktar oss, vänligen hjälp oss genom att göra följande:
● Kontrollera din leveransbekräftelse via e-post för eventuella fel i leveransadressen
● Fråga ditt lokala postkontor om de har ditt paket
● Stanna till hos dina grannar ifall kuriren lämnat paketet hos dem.

Om leveransadressen var korrekt och paketet inte lämnades på postkontoret eller hos din granne, kontakta oss på mail@youandmestudio.se med ditt ordernummer.
Om du däremot hittade ett misstag i din leveransadress kan vi skicka en ersättningsbeställning till dig, men fraktkostnaden står du själv för.

Fraktpriser
Fraktkostnader för er beställning kommer att beräknas och visas i kassan.

Hur spårar jag min beställning?
Du kommer att få en spårningslänk via e-post när din beställning skickas ut.

Tull, Skyldigheter & Skatter
YOU&ME Studio ansvarar inte för tullar och skatter som tillämpas på er beställning.
Alla avgifter som tas ut under eller efter frakt är kundens ansvar (tariffer, skatter etc.).

Reklamation & Ångerrätt
Om det levererats en felaktig eller bristfällig produkt, eller om försändelsen försvunnit under transporten skall ni reklamera skriftligen till mail@youandmestudio.se inom 30 kalenderdagar som då hanterar reklamationen.

Om ni noterar att emballaget är skadat när ni tar emot varan ber ni det fraktbolag som levererat varan till er att göra en anteckning om detta.
Reklamation ska ske inom skälig tid från det att felet eller bristen upptäcktes eller borde ha upptäckts.
Av reklamation ska framgå typ av fel.
Behåll originalkartong och emballage, då ersättning för fraktskada inte ges om dessa saknas.

Köp som görs via YOUU&ME Studio omfattas ej av ångerrätt då samtliga motiv produceras on-demand.

Läs mer här: https://www.printful.com/policies/returns

Övrigt
Webbplatsen, samt allt innehåll, ägs av YOU&ME Studio eller dess licensgivare och samarbetspartners. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar.
Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktbilder, design, bilder och grafik, layout samt information om tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan godkännande av YOU&ME Studio.

Force Majeure
YOU&ME Studio ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som YOU&ME Studio inte kunnat råda över eller på annat sätt är utom YOU&ME Stuido's kontroll t.ex. strejk, krig, extrema väderförhållanden, terroristattacker samt omfattande tekniska problem såsom fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel i eller förseningar i tjänster från underleverantör på grund av omständigheter som här angivits.